Aniołowie

czwartek, 18 lutego 2016

Matka - żebraczka, podziel się znaczkiem

Tak, zdecydowanie od jakiegoś czasu czuję się jak w tytule. Odkąd pod naszym dachem zamieszkał autyzm a właściwie odkąd wiemy że z nami mieszka, moje życie bardzo się zmieniło. Jeszcze kilka lat temu sen z powiek spędzały mi kredyty , zadłużenia, sprawa komornicza..Może to głupio zabrzmi ale tęsknie za tymi czasami..Po latach zrozumiałam że długi można spłacić i widać światło w tunelu, sytuacja w której się znaleźliśmy jest bez wyjścia. Nigdy nic się nie zmieni. Chłopcy a zwłaszcza Miłosz już zawsze będa potrzebowali wsparcia i opieki. Nie mam co liczyć że ktoś sie nami zajmie na starość. To my musimy myślec o przyszłości naszych dzieci i trwać przy nich aż do końca. Musimy = chcemy. Bo nie zawsze, i nie w każdej rodzinie tak jest. 
Moją codziennością stało się żebractwo. Nie czarujmy się tak to właśnie wygląda. Duma do kieszeni i heja. Trzeba prosić o pomoc ponieważ samemu się nie daje rady..Najczęściej w opcji które w tym miesiącu dziecko jedzie do specjalisty pada wybór - Miłosz. Reszta może zaczekać. Miłosz to nasz najpilniejszy wydatek. Każdy pażdziernik to nadzieja na to ile zdołało się ludzi przekonać aby przekazało swój jeden procent podatku. Co roku coraz trudniej prosić. Bo ile można prosić gdy efekty pracy są skromne a dziecko nigdy nie wyzdrowieje. I żyjesz z tą świadomością że żebrać będziesz do ostatniej chwili swojego życia. Lecz musisz to robić. W innym wypadku to jak poddanie się. Autyzm to takie zaburzenie które nienawidzi bezczynności. Gdy nie robisz nic dziecko natychmiast się cofa w rozwoju i ucieka do swojego świata nie wpuszczając nikogo do środka. 
Wiec robisz wszystko aby mu pomóc. Choćbys miał stanąć pod kościołem i prosić ludzi o pomoc..
Nie nasze dzieci nie umrą..ale często te dzieci chore na raka mają szansę większą niż te z autyzmem. Bo z raka można wyjść i żyć normalnie a z autyzmu nie ma powrotu..
Bardzo trudno pozyskać środki na leczenie dziecka z autyzmem. Bo jego się nie leczy. Bo wiadome jest że mimo terapii nigdy nie będzie zdrowe. Bo tak ładnie i zdrowo wygląda. Bo nie jest medialnie uszkodzone. Kwota która zostaje przez nas uzbierana rozchodzi sie w ciągu 2- 3 miesięcy..Nie ma najmniejszych szans na prawdziwą terapię. Pewnie i dlatego drepczemy troche w kółko. Gdy cos sie polepszy to drugie się spiep**y. 
Próbowałam grac w totka bez skutku póki co. Ucieszyłam się gdy INFO Iława za darmo wstawiła banerek chłopaków na swoją stronę. Może dowie się o nas kilka osób więcej. 
Ostatnio siedzę całymi dniami i piszę listy do różnych firm o darowiznę.  Aby być skutecznym ponoć trzeba wysłać miesięcznie ok 200listów i powyżej..Czyli potrzeba jest jakieś 400zł na znaczki..pomijam milczeniem ksero..I tu znów musze was prosić o pomoc. Nie chcę znów prosić o pieniądze. Raczej nie dostajemy darowizn. Pomyslałam że może ktoś miałby ochotę podarować Miłoszowi i Mateuszkowi znaczki..? Całą resztą zajmę się ja. Szukaniem firm..adresowaniem..prośbą.. Jesli masz ochotę podziel się znaczkiem, włóz w kopertę choćby 1 sztukę i wyślij na adres 

Miłosz i Mateusz Kordella
Ul. Daszyńskiego 15c/31 
14-220 Kisielice

Bedziemy ogromnie wdzięczni za pomoc. 
Proszę również o udostępnianie tego apelu. 

5 znaczków to 8,75zł = 5 apeli być może 5 darowizn
Dziękuje z góry

4 komentarze:

  1. http://terapiaopartanakoncentracji.blogspot.com/2016/04/terapia-koncentracja-uwagi-dla-dzieci-z.html polecam, a znaczki nadal potrzebne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, znaczki w tej chwili to jedeno z najwazniejszych żródeł pozyskiwania darowizn

      Usuń
  2. Jest to ostatni wpis na blogu wiec komentarz zostawię pod nim wlasnie. Przeczytalam caly blog i bardzo za niego dziękuję, synek ma dwa lata i ma objawy autystyczne,wlasnie zaczynamy wedrowke po lekarzach,potrzebowalam przeczytac jak to wszystko może wyglądać.. Kiedy padla informacja o tym iz 3 pani synow zmaga się z autyzmem bardzo się zesmucilam..jednak chce podkreslic iz jest pani wyjątkowo silną osobą i ma niewamowitą silę przebicia,chlopcy mają ogtomne szczescie majac taką mamę,gdyby nie to ich sytuacja bylaby pewnie znacznie gorsza.. Przepraszam za pytanie..ale jesli mogę czy u siebie lub u męża znajduje pani jakieś cechy autystyczne? Pytam ze względów osobistych.. Nie mam zamiaru pani urazić.. Wspomoge chlopakow w jakis dtobny sposob,samą mnie przerazają koszty jakie trzeba ponosic juz przy diagnostyce,skąd brać nagle na takie nadprogramowe wydatki? Oj choroby to biznes a ceny za większość rzeczy poprostu chore i nieadekwatne do zarobków zwyklych ludzi. Niech się pani trzyma jak najmocniej, ogrom zdrowia dla chłopców, oby zawsze bylo tylko lepiej, pozdrawiam
    Kamila G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie. Dziekuje za ciepłe słowa. Co do zapytania to nie czuję się skrępowana odpowiedzią..niestety tak, zachodzą podejrzenia iż sama mam zespół aspergera..coraz częsciej myślę o diagnozie dla siebie..po prostu chciałabym wiedzieć. Jednak jeśli faktycznie go mam to znaczy ze jest też nadzieja dla moich dzieci. Bo ja mimo trudności radę sobie w życiu dałam i zrobię wszystko aby i oni sobie poradzili. Zyczę zdrowia pani synkowi autyzm to nie koniec świata da się z tym żyć

      Usuń