Aniołowie

wtorek, 17 września 2013

Przedszkolaki

W zeszłym roku przezywaliśmy horror odprowadzając średniego synka do przedszkola. Płaczom i rozpaczy nie było końca. Korzystałam w tej sprawie nawet z pomocy psychologa. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznych trochę rozjaśniła nam kwestię tej sprawy. Mati jest nadwrażliwy, ma osłabione napięcie mięsniowe. Problemy z przetwarzaniem dzwieków. Otrzymał opinie psychologiczną niestety ponoć nie ma mocy prawnej i są to tylko wskazówki dla szkoły. Także o zaleconej socjoterapii możemy pomarzyć, o terapii SI oczywiście też. Dostał jedynie pół godz na tydz logopedy :/ Więc nie mam pojecia po co starac sie o opinie skoro dziecko i tak nic nie dostaje. Wychodzi na to że musiałby byc powaznie zaburzony zeby otrzymać pomoc. Więc lepiej dla dziecka żeby było bardziej chore :/ To jest chore, ta cała sytuacja..
Na całe szczęscie Mati dzielnie chodzi do przedszkola, oby nie zapeszyć. Ma tam dwójke kolegów, których bardzo lubi. I czasem nawet mówi ze sie doczekać nie może kiedy pójdzie do przedszkola. Więc dla nas kamień z serca. I oby tak dalej.

Miłosz trochę się uspokoił. Jest duzo spokojniejszy. Moze faktycznie ta płyta zle na niego wpływała. Dziś bede sie kontaktować w sprawie wznowienia terapii Johansena. Mam nadzieje ze druga płyta będzie bardziej dopasowana. Rewelacyjnie zaczał uzywać gestów makatonu w komunikacji. Oczywiście najbardziej rozczula gest KOCHAM. 
Od jakiegoś czasu usilnie staram sie nauczyć Miłosz dmuchać. I niestety, nauczył sie dmuchać nosem i na tym stop. Juz mi brakuje pomysłow jak go tego nauczyć. Bańki, piórka, nic nie działa i nie zachęca do działania.
Jeszcze mi dziś drukarka padła. Może ktoś mi poleci jakąś niezbyt drogą i żeby zamienniki tuszu były w miarę tanie?

6 komentarzy:

  1. Kasiu niech Twój Miłoszek nauczy Oliwke dmuchać nosem a Oliwka go nauczy dmuchać bańki:))
    Co do drukarki niestety nie pomogę bo sama mam podobny problem...tusz się skończył i razem z tuszem cała "zabawa"
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nawet jak kupie drukarke to tusz w nich marny trzeba od razu kupowac nowy, wiec i koszta wieksze, ale musze bo dla Milosza duzo drukuje

      Usuń
  2. Co, do drukarki, to pomyśl nad polisingową laserową , to dobre rozwiązanie jak dużo drukujesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może jakiś śmieszny gwizdek (u nas kolorowy ptaszek) pomoże? Tylko nie wiem czy przy nadwrażliwości słuchowej to się sprawdzi!

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no moze moze, mam w domu flet, moze akurat, dzieki

      Usuń