Aniołowie

czwartek, 21 marca 2013

WSZECHSTRONNY TABLET

Jakis czas temu rodzina i znajomi zrobili nam niespodzianke i złozyli sie na tablet dla Milosza. Zaden tam cud techniki ot zwykły tablet z androidem. Ponieważ Milosz androida obcykał w moim telefonie byłam pewna ze i oprogramowanie tabletu nie bedzie kryło przed nim tajemnic. No i nie pomyliłam się Milosz operuje tabletem jak znawca. Moze zaprezentuje

Radość Matki i dziecka bezcenne. Co wiecej maly nie wybiera jakies bzdurne gierki tylko uczace układanki, tangramy, puzzle. Z tabletu nauczyl sie wielu dzwieków i stad tez umiejetnosc ukladania kolorami oraz patyczaków.
Sprzet przydaje sie takze przy wyjsciach do przychodni, maly pochloniety ukladankami zwykle nie zauwaza tlumu ludzi i czasu oczekiwania na przyjecie. Ostatnio nawet uslyszalam jaki to grzeczny chlopiec bo tak cichutko siedzi i sobie gra.
No ale dzisiejsze jego zastosowanie bardzo mnie zaskoczylo. Od jakiegos czasu ucze Milosza sygnalizowac kupke o ile siusiu opanowal do prawie perfekcji, zawsze przybiega i ciagnie mnie za reke do łazienki, o tyle z kupka trzeba zawsze polowac i na to wlasnie polowanie zawsze podawalam mu do wc tablet, zeby siedzac nie nudzil sie i za szybko nie uciekl. Dzis po wejsciu z przedszkola widzialam od razu ze wstrzymuje. No ale czekalam na ostateczny moment. W pewnym momencie maly podbiegl do mnie z tabletem w reku i dal susa do kibelka. Moja szczeka w dół bo wiedzialam juz ze w ten sposob mowi matka chce kupkę. I faktycznie udało sie. coś mi mówi ze wybral wlasnie ten sposób sygnalizacji.
Swoja droga za 2 tyg bedziemy w szpitalu w Poznaniu na badaniach sluchu, pobyt nawet do 3. 4 dni jesli zle pojdzie. Zaczelam sie bac co bedzie wlasnie z kupka i siku, ciezko u niego z akceptacja nowego sprzetu..Chyba wezme przynajmniej nakladke bo inaczej dupka mu peknie.
Z nowych nowosci dziś Milosz zaprezentował gest TAK. Od dluzszego czasu kreci głowa gdy nie zgadza sie z jakims faktem, dzis za to na słowo tak pieknie macha głowka na taaak, prawie ukłony bije, komicznie to wyglada. A ja mam kolejny powód do dumy. Zaczął tez nazywać auta, ja mówie titit a on po swojemu titit, troszke inaczej to brzmi ale mniejsza o wiekszość najwazniejsze ze wie ze to auto i jaki dzwiek mu odpowiada. 
Wpadłam w wir pokazywania mu kolorów i dziś po pokazaniu niebieskiego uslyszałam ki. Tak jakby próbuje powtarzać dzwieki. |Mam nadzieje ze dalej będzie doskonalił tę sztukę. Szkoda tylko ze na każdą próbe powtórzenia słowa mama dostaję plaskacza. Narazie łatwiej mówić mu na wszystko z czym sie nie zgadza BEBEBE. Takze mama czesto jest bebe, Bo zmusza go do tylu niepotrzebnych rzeczy


6 komentarzy:

  1. Tablet super sprawa !
    A że już rozpoznaje kolory ......no no mama jesteś świetna!

    OdpowiedzUsuń
  2. bo on je rozpoznaje wzrokowo w sumie juz dawno, nie umie ich tylko rozpoznawac slowem i tak w sumie jest z wieloma rzeczami nie tylko kolorami, slowo ma dla niego male znaczenie

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Kasiu, a gdzie mozna znalezc takie gry logiczne i ukladanki dla dziecka? Czy to sie jakos sciaga z internetu i instaluje? przepraszam, ale noga ze mnie a bardzo chcialabym mojemu synkowi cos takiego znalezc. Milosz wspanialy. Czuc i widac, ze rozwija sie swietnie, mimo ze swoim tempem. podziwiam szczerze Pania, jak Pani daje rade sama z trojka, bo ja tez z mezem w delegacji i jednym malym, a czesto czuje, ze nie dam juz rady...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Samemu niestety jest ciezko, ale to kwestia przyzwyczajenia, gdy moj maz wraca natychmiast opanowuje mnie lenistwo bo wiem ze jest ktos kto czasem mnie wyreczy. Aplikacje sciaga sie z reguly z wbudowanego sklepu google play. O ile jest to system android, tak chyba jest najlatwiej i najszybciej.podam pani kilka aplikacji, sciaga sie poprzez zalogowanie sie google.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.geniusdonkeys.toddlerpuzzles.animalkingdom
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.baglajdev.swiatliter
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appfamily.PegPuzzle2
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.credipoint.tabLiteUI
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tabtale.toytangrampuzzles
    takich aplikacji jest cale mnostwo wiekszosc darmowa. Milosz dzieki tym aplikacjom nauczyl sie odrozniac cienie, uklada puzzle juz z 12 kawalkow, mysle ze naprawde warto zaiwestowac w tego typu sprzet. oczywiscie ze najlepszy bylby Ipod no ale..cena powala

    OdpowiedzUsuń
  5. a Józio mówił biebie...podobnie, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  6. Miłoszek to zuch chłopak i od dawna mówiłam, że nadgoni, że ma potencjał. Nie myliłam się!!!!!!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń